Generalforsamling

Torsdag den 16. maj kl. 19:00 er der ordinær generalforsamling i Silkeborg Skakklub.

Af hensyn til bestilling af smørebrød bedes man tilmelde sig på opslaget i klubben eller ved at kontrakte formanden.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.

Dagsorden

1. Valg af dirigent

2. Formandens beretning

3. Beretning vedrørende juniorskak

4. Fremlæggelse af revideret regnskab

5. Indkomne forslag

6. Valg af formand

7. Valg til bestyrelsen: 1 medlem

8. Valg af bestyrelsessuppleant, 1 revisor og 1 revisorsuppleant

9. Eventuelt

Nordres Bededagsturnering lørdag den 27. april

Nordre Skakklub indbyder til den traditionsrige Bededagsturnering, hurtigskak for 4-mandshold – nummer 42 af slagsen! Efter afskaffelse af Bededag som fridag er turneringen flyttet til den umiddelbart efterfølgende lørdag, i år lørdag den 27. april med start kl. 10.

Turneringen er af sin art meget social, og det er tilladt at danne hold på kryds og tværs af klubber, en rigtig hyggelig turnering for såvel stærke som svagere spillere. Præmiemæssigt tilgodeses stærke hold ikke, idet disse betaler højere indskud end lavererangerende hold, ligesom der er juniorrabat! Og præmierne er indrettet efter præmiegruppernes samlede indskud.

Se indbydelsen her.

DM i skak - midtvejsstatus

Vi er nu midtvejs i DM i Skak og det er vist på tide med en foreløbig status.

Turneringen kan følges på skak-dm.dk - hvor man både kan se resultater og se partier live.

Kort påske 1 er allerede afsluttet. Vi havde 3 spillere med fra Silkeborg.
Alexander Almasy vandt ratingpærmie med 2½ af 5.
Peter Poulsen fik 2 af 5 og tabte lidt rating mens Frank Petersen med 3 af 5 vandt en smule rating.

G5-1 blev afsluttet i går. Her vandt Albert Poulsen ratingpræmie med flotte 3 af 5.
Det kan han forsøge at gentage i G5-2, der starter i dag.

G7 har været i gang et par dage og her har Silkeborg 4 spillere med. Peter Poulsen, Frank Petersen, Steen Konradsen og formanden.
Her er Peter Poulsen flyvende med 2 af 2! Dog ikke uden et vist portion held hvor han lykkedes med "årtusindets hidtil største svindelnummer".

I landsholdsklassen "kører Boris-toget" idet Boris Chatalbashev har 5 af 5.
Det skal blive spændende at følge hans opgør mod Jesper Thybo, der har 4 point, i dag. Ofte har man dog rigeligt at gøre med at holde styr på sit eget parti, men da landsholdsklassen vises på storskærm behøver man ikke forlade brættet for at følge med.

6. HK og Skanderborg Skakklub indbyder til kvalifikationsstævne til Pokalturnering 2024

6. HK indbyder igen til pokalskak i Elite- og Bredderække (ratingsnit max. 1800, ratingliste pr 1/1-24), mens junior- og seniorhold kan melde sig direkte til landsfinalestævnet pinsedag den 19. maj i Middelfart (indbydelse senere). Både Elite- og Bredderække 6. HK spilles:
torsdag den 18. april kl. 19.00 hos Skanderborg Skakklub, Sygehusvej 7, Skanderborg.

Der er 4 spillere på hvert hold, hvor alle skal være A - medlem af samme klub. En klub kan tilmelde så mange hold, som den vil. Der vil ikke være seedning af holdene.
Nr. 1 og 2 i alle rækker kvalificerer sig til deltagelse i landsfinalen, som afvikles pinsesøndag den 19. maj i middelfart.

Spilletid: 20 min. pr. parti. + 5 sek. pr. træk fra træk 1. Der tilstræbes 4 runder.

Indskud 150 kr.

Tilmelding: Senest søndag den 14. april (og gerne før) til:

Claus Andersen, Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. med angivelse af holdopstillinger + ratingtal pr. 1/1 2024

Holdskak

3. holdet spillede sidste runde i tirsdags i det samlede stævne i Skanderborg.

Modstanderen var Århus / Skolerne 3 og vi taget hævn for vores tidligere nederlag til samme modstander med en overbevisende 5½ - 2½ sejr. Det var 1.4 point over forventet score!
Niels Jørgen, Kim Kristensen, Peter Stentoft og Carsten fik alle en sejr.
Samlet blev det til en 4. plads. Skanderborg 3 tog sejren.

I aften er det så 4. holdets tur - vi tager imod VRS 2.

Og på mandag er der atter træningsaften - alle er velkomen fra kl. 19!

Side 1 af 188