Nyheder

for Silkeborg Skakklub

  • Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen

Pokalturnering

Email Udskriv PDF

I går var der finalerunder i årets pokalturnering. 8 spillere var med til kvartfinalerne og det blev alle de seedede gruppevindere, der gik videre: Thea, Kim Hardlei, Johnny og Albert.

I semifinalen vandt Albert over Kim mens Thea akkurat ikke kunne nå at sætte mat og Formanden gik derfor videre med en remis.

Det blev dermed en gentagelse af sidste års finale - Albert mod Formanden. Der blev gået til stålet med angreb på modsatte fløje, ofre, mattrusler og andet godt.
Det hele endte med at Formanden fandt en tvungen trækgentagelse (selvom uglerne påpegede at der var mat i 7 - se om du kan finde den i stillingen vist på fotoet - hvid i trækket).

Så dermed kunne Formanden overtage pokaltitlen!