Juleskak 2010

Silkeborg Skakklubs traditionelle hurtigskak d. 28. december blev afviklet i går - og der var fin udsigt til det snedækkede landskab!

Der var i alt 53 deltagere og alle resultaterne kan ses her: Mester  Basis1  Basis2  Basis3
Mesterklassen var stærkt besat (27 deltagere) og ratingfavoritten Peter Heine Nielsen vandt med 6 point af 7 foran Karsten Rasmussen der endte på 5½ point.
Tredjepladsen gik til Niels Jørgen Fries Nielsen (5 point) der havde en bedre korrektion end Jackie Andersen.
Præmien til bedst placerede spiller med under 2200 i rating gik til Niels Danstrup (4½ point).
Præmierne til de to bedst placerede spiller med under 2050 i rating vlev afgjort på korrektion. Bedst placerede blev Peter Haarup (4 point) mens Hans Henrik Grand havde den næst-bedste korrektion.

I basis 1 (7 deltagere) skilte 2 deltagere sig ud.
Ernst Lund Jensen sikrede sig førstepladsen med maksimum point mens Rasmus Lundberg Nielsen tog andenpladsen med 4½ point af 6.

I basis 2 (10 deltagere) vandt Johnny Jensen med 6 point. Andenpladsen gik til Torben Hansen (4½ point) og tredjepladsen til Søren Graugaard Christensen (4 point).

Basis 3 (9 deltagere) blev vundet af Jesper Heegaard Thomsen (5½ point) og andenpladsen gik til Birgit Dithlevsen.
Iver Liin fik præmie for bedst placerede spiller med under 1300 i rating.

Tillykke til alle præmietagere, tak til alle spillerne for en fornøjelig dag og tak til hjælperne der gjorde arrangementet muligt.

Vi håber, at vi ses igen til næste år til endnu en julehurtigturnering!