Holdskak

1. holdet skulle forsøge at følge op på den gode start vi fik mod Viborg Skakklub. Denne gang mod Nordre Skakklub. På forhånd virkede det som en større opgave da Per Knudsen havde meldt afbud på 1. bræt. Det betød, at hvis vores bedste mand Flemming Hundebøll spillede for Nordre Skakklub kunne Flemming få 8. brættet!! Der skal ikke herske tvivl om at Nordre Skakklub spillede bedst og det var fuld fortjent de vandt kampen. Men 7-1. Det var nok lige i overkanten.

Torben spillede forrygende og fik vores eneste sejr. Torben og tårnslutspil passer godt sammen.

Jeg spillede selv elendigt, stod skidt efter en times spil, men kæmpede faktisk udmærket trods materialeundervægt og da jeg så endelig fik chancen overså jeg gevinsten!

Â

I ovennævnte stilling har min modstander lige spillet spillet 31. -, Dd6 og jeg spillede 32. Dxd6??.

32. Te8+ vinder omgående. Tårnet kan ikke slås da den sorte dronning hænger og efter 32. -, Kf7 33. Dxd6, Txd6 hænger det sorte tårn på c8. Temaet hedder "overbelastning" og jeg har for mindre end 14 dage siden undervist skoleskakspillere i temaet!

En sejr blev forvandlet til et nederlag i et træk!

Se stillingen og enkeltresultaterne her

Senest opdateret: Søndag, 20. november 2016 08:07