Skoleskak: GP-stævne i Silkeborg

Lørdag stod Midtjysk Skoleskak som arrangør af årets 1. Grandprixstævne og vi er stolte af at kunne trække 77 deltagere til stævnet.

Der var live-dækning på 3 skakbrætter i den øverste gruppe.

Midtjysk Skoleskak havde 9 spillere med.

I gruppe C havde vi Nikolaj og Philip med.

Nikolaj Aggerbeck Lauritzen scorede 7 point af 7 mulige (Maksimum!)

Philip Uhre Knudsen scorede 5 point af 7 mulige fordelt med 5 sejre og 2 nederlag.

I gruppe D havde vi Carl-Emil og Artem med.

Carl-Emil Richter Thysson scorede 3 point af 7 mulige fordelt på 3 sejre og 4 nederlag.

Artem Reyzvikh scorede ligeledes 3 point af 7 mulige fordelt på 2 sejre , 2 uafgjorte og 3 nederlag i de 7 runder.

I gruppe E havde vi Asger og Frederik med.

Asger Würtz Jensen scorede 3 point af 7 mulige fordelt på 3 sejre og 4 sejre

Frederik Vestergård scorede 2 point af 7 mulige fordelt på 2 sejre og 5 nederlag

I gruppe F havde vi Rasmus med.

Rasmus Maschke Tingleff spillede 10 partier og scorede 5½ point fordelt med 5 sejre 1 uafgjort og 4 nederlag.

I gruppe N havde vi Axel med for første gang.

Axel Grøndahl Voetmann scorede 5 point af 7 mulige fordelt på 5 sejre og 2 nederlag. Et imponerende resultat for en førstegangsdeltager.

Som et nyt initiativ havde vi til gruppe N inviteret Vestre Skole, Kornmod Skole og Buskelund Skole i Silkeborg med til stævnet.

Silkeborg Skakklub havde til dagen sponsoreret 2 præmier til de stærkeste spillere fra hver af de 3 skoler.

Resultatet blev:

Vestre Skole:
1. Alexander Lyngstad Sørensen
2. Silas Karl Lunde Kust

Kornmod Skole:
1. Axel Grøndahl Voetmann
2. Lucas Larseenga

Buskelund Skole:
1. Magnus Dunser
2. Jonatan Lyngholm Lauridsen

Et godt netværk i Århus Skoleskak, i Silkeborg Skakklub og et godt forældreengagement kombineret med et perfekt spillested betyder at elementerne for et stævne er tilstede. Tak til alle for utrolig stor hjælpsomhed.

Endnu en dejlig dag for Midtjysk Skoleskak.

Om der skal festes på torsdag?

Naturligvis.