Skørping – Silkeborg, 2-6

Årets divisionsturnering er ganske mærkelig sammensat. Først spillede vi ved juletid 3 runder på 4 uger. Herefter har vi holdt 4 ugers pauser, og søndag indledte vi en ny omgang med 3 kampe på 4 uger.

Søndag den 14. januar spillede vi i Støvring mod Skørping, en klub vi vist aldrig har mødt før. Spillestedet var en kantine i en virksomhed, der ligger i et Industrikvarter. Det lyder ikke særlig sexet, men faktisk var det rigtig gode spilleforhold i forhold til de kolde skoler, hvor vi ofte spiller. Skørping spillerne viste sig også, at være et vældig hyggelige. Vi havde afbud fra Søren og Jens, men fik Morten og Lars med. Morten hoppede ind på bræt 3.

Kampen startede som altid kl. 12. Og mellem kl. 14 – 15.30 fik vi det ene point efter det andet. Lars spillede remis med sort, og fik en fin debut på førsteholdet. Michael, Morten, Peter K. og Torben vandt alle rimelig stilsikkert, mens Flemming for første gang meget længe tabte. Kort efter fik Per et remistilbud han ikke kunne afslå, og så sad Peter H. tilbage som sidste mand.

Holdleder Peter H. gør arbejdet færdig, han udnytter fikst sin gode stilling og vinder, lige efter tidkontrollen ved træk 40.
Allerede ved 16 tiden var kampen færdig, og vi kunne drage hjem med 6 point og 2 matchpoint, og om 14 dage skal vi en tur til Holstebro.

/ Torben Bødskov