Silkeborg 2 - VRS, 4-4

I går fik vi afviklet den udsatte kamp mod VRS i Mesterrækken. Ifølge ratingtallene skulle det være et jævnbyrdigt opgør med en svag favoritværdighed til VRS (3.54 - 4.46). Heldigvis kunne vi "runde op" til 4-4 og 2. holdet har stadig ikke tabt i denne sæson.

Vi fik endnu engang brug for reserver - tak til Poul-Erik og John for at kunne træde til.

Jack kom for "en gangs skyld" ud i taktiske forviklinger. Modstanderen gav en officer men det var vist ukorrekt - i hvert tilfælde kunne Jack trække det længste strå.

Poul-Erik tabte en bonde i åbningen og kom ud i et lidt suspekt slutspil - stadig med en bonde for lidt. Men her vendte krigslykken - først vandt Poul-Erik bonden tilbage, herefter en til - og slutteligt fik han sat en nydelig mat ind!

Peter Poulsen var også ude i taktiske komplikationer. Han gav en officer for angrebet men fik den tilbage igen og havnede i et løberslutspil. Materielt var stillingen lige men modstanderen havde terrænovervægt og det viste sig at være afgørende og Peter måtte ned.

David gav en bonde og fik til gengæld initiativ. Det så længe lovende ud men noget gik galt og til sidst måtte David opgive da den ekstra bonde marcherede fremad.

Birger var også ude i noget tju-bang med trusler her, der og allevegne. Computeren ville sikkert kunne finde forbedringer undervejs men til sidst blev det remis ved stillingsgentagelse.

Lars Bøgedal var igen i hopla. Med modsatrettede rokader var der budt op til angreb. Og det passede Lars bedst - hans angreb tromlede igennem og det blev konverteret til et sikkert point.

Mit parti derimod var der ikke meget ophidsende over. Den ene officer efter den anden kom af brættet og uden åbenlyse svagheder i nogen af lejrene enedes vi om remis.

John kom godt ud af åbningen - men noget gik galt og han sad pludselig med en isoleret dobbeltbonde. I det efterfølgende spillede modstanderen stærk og til sidst måtte John opgive.

Med resultatet kneb vi os netop op på 2. pladsen med flere matchpoint end Syddjurs på 3. pladsen men med 3 brætpoint op til Skanderborg 2.

Allerede mandag er der sidste runde - her skal vi op mod netop Syddjurs mens Skanderborg skal op imod VRS.
Søndag skal vi desuden holde øje med nedrykningskampen mellem Viby og Skørping - denne afgør om der bliver 3 eller 4 (!) nedrykkere fra Mesterrækken.

Senest opdateret: Torsdag, 08. marts 2018 09:01