Herning vandt 4-by dysten

Viborgs formand, Claus Rossen har lavet et kort referat fra gårsdagens 4-by turnering:

"Denne gang stod Viborg Skakklub som arrangør for 4-by kampen, men denne gang blev det uden Skanderborg. Afbuddet kom for en lille uges tid siden, og vi skyndte os at invitere Skive. Disse meldte imidlertid i søndags, at de ikke kunne stille med 16 mand her onsdag aften, og så blev stævnet altså afviklet med blot tre mandskaber.

Et sindrigt turneringssystem blev udtænkt, så ingen skulle sidde over i de tre angivne runder, så til sidst viste fintællingen, at Herning havde vundet i år med 26 point. Silkeborg kom ind med 25, og vi fik flotte 21 point!

Vi glæder os selvfølgelig til næste års oplevelse. Ingen ved endnu hvor eller hvornår, men spilles bliver der. Det var en særdeles hyggelig aften."

Claus Rossen

Vi var altså lige-ved-og-næsten at hjemtage hæderen. Vi prøver igen næste år!
Topscorere for Silkeborg blev David Glasscock, Peter Matzen og Nicolai Hess Jakobsen der ikke rigtig kunne have gjort det bedre idet alle fik 3 af 3!