Springeren – Silkeborg, 6-2

Stort nederlag til førsteholdet i Kolding

Da jeg efter 3-kvarters spil, gik rundt i 8.As klasse lokale og kiggede på mine holdkammeraters stillinger, var den suveræn største overraskelse at Per stadig havde 1 time og 30 minutter tilbage på klokken! Desværre kunne turneringslederen ikke give mig dispensation til at tage et mobilbillede, af dette særsyn ????

Vi kom generelt godt fra start, og det så lovende ud flere steder, som Michael skrev i en mail rundt til holdet efter kampen, så lignede det da en lille sejr til os midtvejs i kampen.

I toppen tabte Per, mens Flemming og Peter K. spillede remis. Flemming er vores topscore med 2/3!
På bræt 4-6 stod Søren, Michael og undertegnede undervejs alle på et eller andet tidspunkt klart bedst i vores partier.

Som illustration på en god stilling der bliver misbrugt, vælger jeg i mangel af bedre mit eget parti.
Jeg havde hvid mod Jens Ingemann Madsen. Vi kommer ind i partiet, hvor Jens lige har spillet 23. - , Sf8-d7 kan han det?
Nej den går ikke for nu spillede jeg: 24. Se5Xf7!, Kg8Xf7 25. e4-e5, Db7-b8 26. De3-f4+, Kf7-g8 27. e5Xd6, Te8-f8 28.Df4-e4?
(Jeg skal skulle selvfølgelig have spillet 28.Df4-g4,Db8Xd6 29. d4-d5 der truer mat på g7 og bondegevinst og en +2 stilling) partiet fortsatte 28.-, Db8Xd6 29. Td1-e1?, Lb5-c4
Efter 2 svage hvide træk er stillingen igen nogenlunde lige. I øvrigt vandt jeg heldigt partiet efter 70 træk.
Ellers blev gode stillinger desværre forvandlet til nederlag til John, Peter H., Søren, og Michael. Øv men op på hesten igen gutter. Måske ville det være en ide med lidt skak ved klubbens juleturnering den 28. december.
Vores næste kamp er den 13. januar hjemme i Lunden mod Skanderborg2.
/Torben Bødskov