Julehurtigturnering

Som sædvanligt afholdt Silkeborg Skakklub julehurtigturnering 4. juledag. I år var der en ekstra flot udsigt over det snedækkede sølandskab.

Der var ligesom sidste år 72 deltagere. Alle resultater kan ses her: Resultater Julehurtigturnering 2014

Mesterklassen (28 deltagere) var stærkt besat bl.a. med danmarksmesteren i hurtigskak, Jackie Andersen. Turneringen blev dog vundet af ratingfavoritten IM Jan Pedersen mens andenpladsen gik til IM Klaus.
Præmierne til bedst placerede under 2200 gik til Lars Rene Andersen (samlet tredjeplads) og Thomas Klitgård Andersen. Præmierne til bedst placerede under 2050 gik til Benjamin Christensen, Niels Danstrup og Rasmus Fomsgaard Nielsen.

Basis 1 (16 deltagere) blev vundet af  Freja Vangsgård. Claus Vangsgård tog 2. pladsen på bedre korrektion end Alexander Almasy på tredjepladsen. Peter Kristensen tog fjerdepræmien.

I basis 2 (9 deltagere) vandt Nenad Kikanovic foran Joen Lesner og Anton David.

Basis 3 (19 deltagere) blev suverænt vundet af Jacob Kryger Dyekjær foran Jesper Thomsen og Poul Guldbæk Olesen.
Præmierne til bedst placerede under 1300 gik til Jacob Graves og Anders Dithlevsen.

Tillykke til alle præmietagerne, tak til alle (både hjælpere og spillere) for endnu et fornøjeligt julestævne.
Vi håber at se alle igen til næste år!