6. HK og Skanderborg Skakklub indbyder til kvalifikationsstævne til Pokalturnering 2024

6. HK indbyder igen til pokalskak i Elite- og Bredderække (ratingsnit max. 1800, ratingliste pr 1/1-24), mens junior- og seniorhold kan melde sig direkte til landsfinalestævnet pinsedag den 19. maj i Middelfart (indbydelse senere). Både Elite- og Bredderække 6. HK spilles:
torsdag den 18. april kl. 19.00 hos Skanderborg Skakklub, Sygehusvej 7, Skanderborg.

Der er 4 spillere på hvert hold, hvor alle skal være A - medlem af samme klub. En klub kan tilmelde så mange hold, som den vil. Der vil ikke være seedning af holdene.
Nr. 1 og 2 i alle rækker kvalificerer sig til deltagelse i landsfinalen, som afvikles pinsesøndag den 19. maj i middelfart.

Spilletid: 20 min. pr. parti. + 5 sek. pr. træk fra træk 1. Der tilstræbes 4 runder.

Indskud 150 kr.

Tilmelding: Senest søndag den 14. april (og gerne før) til:

Claus Andersen, Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. med angivelse af holdopstillinger + ratingtal pr. 1/1 2024

Holdskak

3. holdet spillede sidste runde i tirsdags i det samlede stævne i Skanderborg.

Modstanderen var Århus / Skolerne 3 og vi taget hævn for vores tidligere nederlag til samme modstander med en overbevisende 5½ - 2½ sejr. Det var 1.4 point over forventet score!
Niels Jørgen, Kim Kristensen, Peter Stentoft og Carsten fik alle en sejr.
Samlet blev det til en 4. plads. Skanderborg 3 tog sejren.

I aften er det så 4. holdets tur - vi tager imod VRS 2.

Og på mandag er der atter træningsaften - alle er velkomen fra kl. 19!

Klubmesterskabet

Der blev 36 tilmeldte til klubmesterskabet.

Der er inddelt i grupper og trukket lod, så turneringsskeamerne kan ses her.

Klubmesterskab i parlyn og sidste chance for tilmelding

I torsdags var det vinterferie - men også tid til en omgang parlyn.

Der var i alt 16 deltagere hvilket meget passende gav 8 par og 7 runders alle-mod-alle.

Nye klubmestre blev Anton Strunge og Thomas Laursen, der sikrede sig sejren allerede efter 6. runder.

Der var 3-delt andenplads mellem Kim Kristensen / Knud Mogens, Albert / Peter Steentoft og Lars Bøgedal / Peter Sehested.

På torsdag starter klubmesterskabet - i dag er sidste frist for tilmelding.

Der er i øjeblikket 35 deltagere så 1 (elller 3, 5, 7...!) ekstra tilmeldinger vil være dejligt.

Parlyn og klubmesterskab

I aften er der parlyn. Man spiller i par og skiftes til at trække. Uden at måtte snakke sammen undervejs!

Det kræver at begge spillere følger den samme plan og kaos kan forventes på brætterne!

Der er 10 minutter pr. parti og vi spiller alle-mod-alle eller monrad alt efter antal deltagere.

I næste uge starter klubemsterskabet - husk tilmelding senest tirsdag!

Side 1 af 188