Holdskak

I tirsdags var 2. holdet igen på besøg i Chess House - denne gang mod Århus / Skolerne 2.

Vi var underratede på de fleste brætter men nederlaget på 2-6 var lige vel stort (forventet 3.29 - 4.71).

Peter Poulsen fik en fin opstilling efter åbningen og kom ind i et kompliceret midtspil. Peter fandt en fidus og vandt en bonde men stillingen var fortsat uklar (det er muligt at Fritz ikke er enig) og man enedes om remis.

Jack gik som sædvanligt aggresivt til værks og spillede en af sine gambitter. Modstanderen brugte en del til og jeg var rimeligt fortrøstningsfuld men modstanderen ofrede en officer for et par bønder og Jack kunne ikke modstå det efterfølgende pres.

David måtte aflevere 2 lette officerer for et tårn og endte i et tabt slutspil.

Peter Kristensen spillede igen solidt og der blev taget remis i et parti, hvor balancen så ud til at være bevaret spillet igennem.

Tom stod (set fra sidelinjen) godt igennem hele partiet og vandt en bonde. Han fik desværre afviklet til et slutspil, hvor det ikke var muligt at trænge igennem og han måtte nøjes med en halv.

Jeg selv kom skidt ud af åbningen og kom under pres. Med lidt hjælp fra min modstander fik jeg dog mere eller mindre udlignet - desværre med et (for) stort tidsforbrug. I den afsluttende gensidige tidsnød tabte jeg på tid i en stilling der igen var vendt til det værre.

Anders spillede godt, fik en stærk central springer og bønder langt fremme på brættet. Han vandt siden en bonde og stod vel nærmest til genvinst i slutspillet da han desværre overså en matkombination og han måtte ned. Øv, øv og 3 gange øv.

Lasse-Emil var igen med som reserve (tak for det!). Der blev afviklet en masse officerer og Lasse-Emil fik vundet en bonde. I slutspillet med tårn og dronning samt bønder til hver var det dog ikke nok til en sejr og det blev endnu en remis.

Alt i alt var vi uheldige (eller ikke skarpe nok) i de afgørende situationer. Vi må tage revanche om 3 uger hvor det går løs igen (denne gang på hjemmebane mod SK 1968 4. hold).