Nekrolog

Min kære farbror og Æresmedlem af skakklubben Knud Bødskov er død, han blev 89 år.

Knud arbejdede gennem 40 år som postbud, og bijobbede frem til pensionsalderen som taxachauffør. I hans ungdom var han en ivrig atletikudøver med speciale i mellem og semilangdistanceløb. I forbindelse med OL i Helsingfors i 1952 løb han sågar med den olympiske fakkel.

Knud var ved sin død indiskutabel det medlem af Silkeborg Skakklub med længst anciennitet.
Han havde således allerede været medlem i mere end 20 år, da jeg en forårs eftermiddag i 1974 besøgte ham og hans daværende kone Inga.
Vi tog et parti skak, og om aftenen fik jeg for første gang lov til, at tage med ham ned i klubben. De næste år trænede vi ofte sammen, og fremfor alt udviklede vi et venskab, der aldrig siden blev brudt.

Knud levede et langt og på alle måder et godt liv, han efterlader sig Lene - sin samleverske gennem 25 år. 3 døtre fra hans 1. ægteskab, samt svigersønner, børne-, og oldebørn.

Vi er mange der vil savne Knud.

Æret være hans minde.

/Torben Bødskov