Nyheder

for Silkeborg Skakklub

  • Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen

Klubmesterskab i Hurtigskak

Email Udskriv PDF

I morgen kl. 19 starter klubmesterskabet i hurtigskak. Man kan se indbydelsen og tilmelde sig via linket i venstre side. Eller man kan blot møde op før rundestart - så kan man komme med.

Turneringen løber over 3 torsdage og i alt 9 runder.

 

Per Knudsen klubmester i lyn

Email Udskriv PDF

I torsdagens klubemsterskab i lyn var Per Knudsen ustoppelig og han vandt med maksimumpoint - 9 af 9!

Nærmeste forfølgere af de i alt 23 deltagere var Albert Poulsen og Peter Poulsen med 7 af 9.

Også imponerende var vores nye medlem Jonathan Nielsen, der med 5½ point kom ind på en 5 plads.

 

Godt nytår!

Email Udskriv PDF

Så skriver vi 2026 og alle ønskes et godt nytår!

I morgen, mandag, er der træning fra kl. 19. Og ellers står næste uge i holdskakkens tegn.

På torsdag spiller både 3. og 4. holdet på hjemmebane mod Åbyhøj / Viby 3.

Og i ugen efter er der klubmeesterskab i lyn den 15. januar kl. 19. Tilmelding er ikke nødvendig - man skal blot møde op før turneringsstart.

 

Julehurtigturnering 2025

Email Udskriv PDF

I årets julehurtigturneringen var der 97 deltagere efter nogle afbud pga. sygdom.

Mestergruppen blev for første gang i mange år vundet af en Silkeborg spiller - nemlig Silkeborgs 1. bræt igennem mange år - Per Knudsen. Efter et nederlag i 2. runde arbejdede Per sig op igenmnem feltet med 5 sejre og endte på 6 af 7.
Dmitry Semenenko blev derned henvist til andenpladsen med 5½ point.

Jakob Bjerre Jensen fik præmien som bedst placerede under 2200 mens endnu en Silkeborgspiller, Alexander Christian Almasy, blev bedst placerede under 2050 i rating.

I Basis 1 endte 4 spillere på 5 point så placeringerne måtte afgøres af korrektion. Dermed blev klassen vundet af Søren Sørensen.

Basis 2 blev vundet af Noah Fuglsang Hansenmed 6 point af 7.

Basis 3 vandt Peter Skov Hansen med 6 point.

 

Tak til alle deltagerne for en fin turnering og forhåbentlig på gensyn til næste år hvor der igen er julehurtigturnering d. 28. december.

 

 

Pokalturnering

Email Udskriv PDF

I går var der finalerunder i årets pokalturnering. 8 spillere var med til kvartfinalerne og det blev alle de seedede gruppevindere, der gik videre: Thea, Kim Hardlei, Johnny og Albert.

I semifinalen vandt Albert over Kim mens Thea akkurat ikke kunne nå at sætte mat og Formanden gik derfor videre med en remis.

Det blev dermed en gentagelse af sidste års finale - Albert mod Formanden. Der blev gået til stålet med angreb på modsatte fløje, ofre, mattrusler og andet godt.
Det hele endte med at Formanden fandt en tvungen trækgentagelse (selvom uglerne påpegede at der var mat i 7 - se om du kan finde den i stillingen vist på fotoet - hvid i trækket).

Så dermed kunne Formanden overtage pokaltitlen!

 


Side 4 af 206